Telefon alarmowy
83 343 39 71 :: 516 150 138

UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW ZAKŁADU GOSPODARKI LOKALOWEJ SPÓŁKA Z O.O. W BIAŁEJ PODLASKIEJ

Status: zakończone
Rodzaj zamówienia: usługi
Zamawiający:
Znak sprawy: U/2/2014
Termin: 2014-10-27
Miejsce: Miejsce składania ofert: ZGL Spółka z o.o., ul. Żeromskiego 5, Biała Podlaska, pok. nr 10 (sekretariat) Miejsce otwarcia ofert: ZGL Spółka z o.o., ul. Żeromskiego 5, Biała Podlaska, pok. nr 01 (sala konferencyjna)
Ogłoszono dnia: 2014-10-08
Ogłoszono przez: Arkadiusz Mateńko

Przedmiot ogłoszenia

U/2/2014 Biała Podlaska 2014-10-08
Zakład Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o.
ul. Żeromskiego 5, 21-500 Biała Podlaska

 

ogłasza przetarg nieograniczony na
UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW
ZAKŁADU GOSPODARKI LOKALOWEJ SPÓŁKA Z O.O.
W BIAŁEJ PODLASKIEJ

 

Przetarg ogłoszony został w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 08.10.2014r. pod nr 212535-2014

1. Zamawiający:

Zakład Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o.

ul. Żeromskiego 5, 21-500 Biała Podlaska

NIP 537-247-37-89

REGON 060290132

tel./fax. (0-83) 343-62-46

e-mail: zglbiala@wp.pl

 2. Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z 2013r. Dz. U. poz. 907 z późn. zmianami), oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy kodeksu cywilnego.

3. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zamieszczona będzie na stronie internetowej Zakładu Gospodarki Lokalowej w Białej Podlaskiej http://www.zglbialapodlaska.pl/przetargi.

4. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia uzyskać można w biurze Zakładu Gospodarki Lokalowej przy ul. Żeromskiego 5, pok. nr 5 w terminie do 5 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego wniosku o przesłanie formularza.

5. Osoby upoważnione do porozumiewania się z Wykonawcami: Arkadiusz Mateńko, Alicja Biełuszko, kontakt w godzinach pracy Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. w Białej Podlaskiej poniedziałek – piątek, w godz. 800 – 1500.

6. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawcy przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

7. Oznaczenie według Wspólnego słownika Zamówień (CPV): 66510000-8 (usługi ubezpieczeniowe), 66515100 – 4 (usługi ubezpieczenia od ognia), 66515400 – 7 (usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów), 66515000 – 3 (usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty), 66516400 – 4 (usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej), 66516000 – 0 (usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej), 66516100 – 1 (usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej), 66514110 – 0 (usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych), 66512100 – 3 (usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków) , 66516500 – 5 (usługi ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywanym zawodem).

8. Przedmiotem zamówienia są usługi w następującym zakresie:

8.1.      Ubezpieczenie majątku i innych interesów Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. w Białej Podlaskiej. Przedmiot zamówienia podzielony został na trzy następujące części:

8.1.1.  część I: ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Zakładu Gospodarki Lokalowej  Spółka z o.o. w Białej Podlaskiej.Zakres zamówienia obejmuje:

1)               ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,

2)               ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku,

3)               ubezpieczenie przedmiotów szklanych od stłuczenia,

4)               ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,

5)               ubezpieczenie sprzętu elektronicznego,

szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ

8.1.2.  część II: ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka zo.o. w Białej Podlaskiej.

Zakres zamówienia obejmuje:

1)               obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych,

2)               ubezpieczenie pojazdów od uszkodzenia i utraty AUTO CASCO,

3)               ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażerów,

4)               ubezpieczenie Assistance,

5)               ubezpieczenie Zielona Karta.

szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1a do SIWZ

8.1.3.   Część III: Obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zarządcy nieruchomości.

szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1b do SIWZ

8.2.      W trakcie trwania okresu wykonywania zamówienia Wykonawca wystawia polisy na 12-miesięczne okresy ochrony ubezpieczeniowej, a w przypadku ryzyk określonych w pkt 3.1.2 i opisanych w załączniku nr 1a do SIWZ obejmuje je ochroną ubezpieczeniową, tj. wystawia polisy na 12-miesięczne okresy ubezpieczenia, gdzie data początkowa okresu ubezpieczenia będzie mieścić się w okresie wykonywania zamówienia.

8.3.      Ogólne i szczególne warunki ubezpieczenia, którymi posługuje się Wykonawca i które wskazuje w dokumencie potwierdzającym ochronę ubezpieczeniową w zakresie ryzyk określonych w SIWZ, mają zastosowanie tylko w kwestiach nieuregulowanych w SIWZ i w ofercie.

8.4.      Przez cały okres wykonywania zamówienia Wykonawca gwarantuje niezmienność ogólnych warunków ubezpieczenia, na podstawie których udzielana będzie ochrona ubezpieczeniowa. Wyjątek od tej zasady dopuszczalny będzie w przypadku zmian kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 22.05.2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczeń Komunikacyjnych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r., poz. 392), w zakresie, w jakim zmiany te dotyczyć będą postanowień umów ubezpieczenia wskazanych w SIWZ.

8.5.      Postępowanie prowadzone jest przy udziale brokera ubezpieczeniowego Inter-Broker Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu Oddział w Białej Podlaskiej, zwanego dalej brokerem ubezpieczeniowym, który jako pośrednik ubezpieczeniowy działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego. Broker ubezpieczeniowy będzie pośredniczył przy zawarciu umowy, a następnie będzie nadzorował jej realizację przez Wykonawcę. Wykonawca zapłaci brokerowi ubezpieczeniowemu kurtaż w wysokości zwyczajowo stosowanej.

8.6.      Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SIWZ:

9. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza możliwość składania ofert częściowych; Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie lub wybrane części zamówienia.

10. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

11. Termin wykonania zamówienia: od dnia 01.01.2015 r. do dnia 31.12.2018 r.

11.1.     W terminie wykonywania zamówienia polisy ubezpieczeniowe będą wystawiane na okres roczny, z wyjątkiem ubezpieczeń aktualnych, zawartych wcześniej, w odniesieniu do których dokumenty ubezpieczeniowe będą wystawiane na okres od następnego dnia po wygaśnięciu tych umów do końca pierwszego rocznego okresu wykonania zamówienia, z zastrzeżeniami dotyczącymi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych w zakresie OC/AC/NNW/Assistance, o których mowa w pkt. 4.3.

11.2.      Polisy potwierdzające ubezpieczenie obowiązkowe OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, Auto Casco, NNW kierowcy i pasażerów oraz Assistance będą wystawiane na pełen roczny okres ubezpieczenia, rozpoczynający się w terminie wykonania zamówienia od następnego dnia po wygaśnięciu dotychczasowych umów.

12. Termin składania ofert upływa dnia 27.10.2014r. o godz. 1200 (przez złożenie oferty rozumie się fizyczne jej wpłynięcie do sekretariatu Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. ul. Żeromskiego 5 w Białej Podlaskiej).

13. Termin związania ofertą – 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów

16. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej

17. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

 

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

  1. O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:

1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.

Warunek uważa się za spełniony, jeżeli:

Wykonawca potwierdzi, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej, w szczególności zezwolenie właściwego organu na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej obejmującej przedmiot zamówienia lub zaświadczenie właściwego organu państwowego, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową obejmującą przedmiot zamówienia;

1.2. posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia,

Warunek uważa się za spełniony, jeżeli:

Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp;

1.3. posiadają potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia

Warunek uważa się za spełniony, jeżeli:

Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp;

1.4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Warunek uważa się za spełniony, jeżeli:

Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp;

2. Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o złożone dokumenty i oświadczenia, według formuły „spełnia - nie spełnia”.

Wadium

Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Kryteria oceny ofert

Przy wyborze oferty na poszczególne części zamówienia zamawiający będzie posługiwać się następującymi kryteriami:

1.    Część I zamówienia:

1) cena                                                                                                  - 80 %

2) klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne               - 20 %

2.    Część II zamówienia

cena – 100%

3.    Część III zamówienia

cena – 100%

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Biała Podlaska , dnia 22.10.2014 r.

 

        Wszyscy Wykonawcy                                       

WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWENIA PUBLICZNEGO pod nazwą :
„ UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW 
ZAKŁADU GOSPODARKI LOKALOWEJ SPÓŁKA ZO.O. W BIAŁEJ PODLASKIEJ”.

 

dotyczy:  postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie majątku i innych interesów Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o.  w Białej Podlaskiej .

Postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego znak sprawy:  U/2/2014 zamieszczone w Biuletynie Zmówień Publicznych w dniu 08.10.2014r.  pod numerem ogłoszenia: 212535-2014.

            Zgodnie z art. 38 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych ( Dz .U. z 2013 r. poz.907 z późn. zm), Zakład Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. w Białej Podlaskiej jako Zamawiający informuje, iż wpłynęły wnioski – zapytania związane z treścią SIWZ w przedmiotowym postępowaniu , na które Zamawiający udziela odpowiedzi :

Zapytanie z dnia 17.10.2014r.:

Pytanie 1: Prosimy o udzielenie informacji dodatkowej, czy wśród lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia są lokalizacje zagrożone powodzią, podtopieniami  lub osuwiskami skarp lub zboczy, jeśli tak prosimy o ich wskazanie. Czy w okresie ostatnich 20 lat na terenie ubezpieczanego mienia wystąpiła powódź lub podtopienie.

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że w okresie ostatnich 20 lat  na terenie  ubezpieczanego mienia  nie występowały powodzie lub podtopienia. Dla lokalizacji objętych zamówieniem nie stwierdzono zagrożeń powodziami, podtopieniami, osuwiskami skarp lub zboczy.

 

Pytanie 2:   Prosimy o informację, czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:

a) obiekty budowlane w złym lub awaryjnym stanie technicznym

b) obiekty budowlane przeznaczone do rozbiórki

c) wyłączone z eksploatacji lub nieużytkowane przez okres dłuższy niż 60 dni.

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji i sposobu zabezpieczenia.

Niezależnie od powyższego prosimy o  wyłączenie tych obiektów z ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych. Jeżeli wyłączenie ich okaże się niemożliwe to czy zamawiający wyraża zgodę na ograniczenie zakresu ubezpieczenia dla tych budynków do zakresu FLEXA?

W przypadku obiektów wyłączonych z eksploatacji prosimy o podanie przyczyny ich wyłączenia.

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że posiada w administrowaniu jeden budynek nieużytkowany przy ul. Janowska 16, z uwagi na brak decyzji właściciela (Gminy Miejskiej Biała Podlaska), co do jego przeznaczenia. Budynek jest zabezpieczony, kontrolowany, a wszystkie przeglądy wykonywane są zgodnie z przepisami prawa.

Zamawiający nie wyraża zgody na ograniczenie zakresu ubezpieczenia (do zakresu FLEXA) dla tego budynku ani na wyłączenie  obiektu z ubezpieczenia.

 

Pytanie 3:  Prosimy o informację, czy w obiektach, w których wystąpiły szkody były przeprowadzone  prace remontowe lub naprawcze.

Odpowiedź: Tak, w obiektach, w których występowały szkody były przeprowadzane prace remontowe i naprawcze. 

 

Pytanie 4: Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami.

W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, że wszystkie  budynkizgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje są  poddawane  regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa.

Pytanie 5:  W klauzuli likwidacyjnej prosimy o wykreślenie zapisów: „lub indywidualnej wyceny zamawiającego” oraz „jakiekolwiek postanowienia ogólnych warunków ubezpieczenia, dotyczące proporcjonalnego zmniejszenia odszkodowania lub innej jego redukcji, nie będą miały zastosowania”

Prosimy o wyrażenie zgody na wyłączenie z zakresu klauzuli likwidacyjnej dotyczącej środków trwałych budynków starszych niż 50 lat.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

Pytanie 6:  Dla budynków starszych niż 50 lat prosimy o zgodę na zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej na rzeczywistą. W przypadku braku zgody prosimy o zgodę na zastosowanie niniejszej klauzuli:

Klauzula ograniczenia wartości rzeczywistej

Z zachowaniem pozostałych niezmienionych niniejszą klauzulą postanowień ogólnych warunków ubezpieczenia i innych postanowień umowy ubezpieczenia, ustala się, że w przypadku ubezpieczenia budynków według wartości rzeczywistej szkody częściowe do wysokości 20 000 zł wypłacane będą bez potrącania zużycia technicznego, w przypadku pozostałych szkód odszkodowanie wypłacane będzie z potrąceniem zużycia technicznego określonego na dzień powstania szkody.

Ponadto w budynkach ubezpieczonych w wartości rzeczywistej szkody w wymienionych elementach budynków w ostatnich 20 latach wypłacane będą bez potrącania zużycia technicznego. Warunkiem braku potrącenia zużycia technicznego:

1)      zwiększenie wartości przedmiotu ubezpieczenia o poniesione nakłady inwestycyjne (ubezpieczenie wymienionego elementu według wartości nowej) oraz

2)      przedstawienie odpowiedniej dokumentacji lub wpis do książki obiektu budowlanego.

Odpowiedź:  Zamawiający informuje , że wartość wszystkich  budynków i budowli jest podana w wartości Księgowej Brutto.

Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ

 

Pytanie 7:Prosimy o podanie stanu zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych lub przeniesienie obligatoryjnej klauzuli uznania stanu zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych do klauzul fakultatywnych.

Odpowiedź: Stan zabezpieczeń dobrywykaz zabezpieczeń przeciwkradzieżowych i przeciwpożarowych stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na przeniesienie klauzuli uznania stanu zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych do klauzul fakultatywnych.

 

Pytanie 8:  Prosimy o zgodę na zastąpienie definicji powodzi podanej w SIWZ następującą treścią:

zalanie terenów w następstwie podniesienia się stanu wody w korytach wód płynących lub zbiornikach wód stojących i wystąpienia z brzegów, na skutek opadów atmosferycznych, topnienia śniegu i lodu, zatorów lodowych oraz spływu wód po stokach, zboczach górskich i falistych lub podniesienia się poziomu morskich wód przybrzeżnych

W przypadku braku zgody na zmianę treści definicji powodzi prosimy o zgodę na wprowadzenie limitu na szkody powstałe wskutek podtopienia, tj. zalania terenów (bez wystąpienia wód z brzegów) w wyniku deszczu nawalnego, topnienia mas śniegu lub spływu wód po zboczach lub stokach na terenach górskich lub falistych, w wysokości 100.000,00 zł.

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę treści definicji powodzi. Odpowiednia zmiana zostanie wprowadzona do treści SIWZ.

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie limitu na szkody powstałe wskutek podtopienia, tj. zalania terenów (bez wystąpienia wód z brzegów) w wyniku deszczu nawalnego, topnienia mas śniegu lub spływu wód po zboczach lub stokach na terenach górskich lub falistych.

Pytanie 9: Prosimy o zgodę na wprowadzenie limitu na szkody powstałe wskutek zalania z topniejącego śniegu w wysokości 100.000,00 zł.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie limitu na szkody powstałe wskutek zalania z topniejącego śniegu w wysokości 100 000,00 zł.

 Jednocześnie zamawiający ustala wysokość limitu na szkody powstałe wskutek zalania z topniejącego śniegu i/lub lodu w wysokości 300.000,00 zł. Odpowiednia zmiana zostanie wprowadzona do treści SIWZ.

Pytanie 10:  Prosimy o zgodę na wprowadzenie limitu na szkody powstałe wskutek zalania przez dach, stolarkę okienną i drzwiową, nieszczelne złącza płyt, itp. w wysokości 100.000,00 zł.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie limitu na szkody powstałe wskutek zalania przez dach, stolarkę okienną i drzwiową, nieszczelne złącza płyt, itp. w wysokości 100.000,00 zł.

Jednocześnie  Zamawiający ustala wysokość limitu na szkody powstałe wskutek zalania przez dach, stolarkę okienną i drzwiową, nieszczelne złącza płyt, itp. w wysokości 300.000,00 zł. Odpowiednia zmiana zostanie wprowadzona do treści SIWZ

 

Pytanie 11:  Prosimy o informację, jakie „jednostki organizacyjne i instytucje kultury” ma obejmować ubezpieczenie od ryzyka „przepięcia” oraz w ppkt. C ppkt. 2 pkt. II (str. 31 SIWZ) – „system ubezpieczenia”.

Odpowiedź: Zamawiający informuje, że przez pomyłkę został wpisany zapis dotyczący jednostek organizacyjnych i instytucji kultury. W przedmiotowym postępowaniu nie są ujęte, żadne  jednostki organizacyjne ani  instytucje kultury. 

 

Pytanie 12: W definicji stałych elementów (str. 29 SIWZ) prosimy o zgodę na wykreślenie zapisu „w szczególności” oraz dodanie zapisu: „z wyłączeniem elementów stanowiących własność lokatorów”   

Odpowiedź:  Zamawiający wyraża zgodę na dodanie zapisu w definicji stałych elementów  „z wyłączeniem elementów stanowiących własność lokatorów” . Po dodaniu zapisu definicja stałych elementów brzmi:

Za stałe elementy należy uznać art. elementy wyposażenia i wystroju wnętrz nieruchomości, trwale z nimi związane, również usytuowane pod ziemią, a w szczególności:

a)  instalacje infrastruktury technicznej (wodnokanalizacyjnej, grzewczej, elektrycznej, gazowej, wentylacyjnej, klimatyzacyjnej, przeciwpożarowej i inne) oraz teletechnicznej (telefonicznej, domofonowej, alarmowej, informatycznej i inne),

b)  urządzenia i elementy stanowiące integralną część instalacji infrastruktury technicznej i trwale z nią połączone (piece centralnego ogrzewania – co, gazowe, instalacja ciepłej wody, instalacja zimnej wody) oraz umieszczone wewnątrz/zewnątrz budynku elementy domofonu i sygnalizacji alarmowej, anteny, kamery i inne,

c)  trwałe zabudowy funkcjonalne: art. obudowy instalacji i grzejników,

d) okna i drzwi wraz z oszkleniem, zamknięciami i zabezpieczeniami przeciwwłamaniowymi,

e) wykładziny i okładziny ścian, podłóg, sufitów, tynki wewnętrzne i powłoki malarskie

z wyłączeniem elementów stanowiących własność lokatorów.

Odpowiednia zmiana zostanie wprowadzona do treści SIWZ.

Pytanie 13:  Prosimy o zgodę na zastąpienie definicji „klauzuli automatycznego pokrycia”  podanej w SIWZ następującą treścią:

Umowa ubezpieczenia zostanie rozszerzona o automatyczne objęcie ochroną ubezpieczeniową wzrostu wartości mienia związanego z jego nabyciem, ulepszeniem (modernizacją, remontem), przeszacowaniem.

Suma ubezpieczenia ulega podwyższeniu z chwilą przejścia na Ubezpieczonego ryzyka związanego z posiadaniem tego mienia, do 20% wartości sumy ubezpieczenia ustalonej przez Ubezpieczającego dla poszczególnych grup mienia, lecz nie więcej niż 5 000 000 zł dla wszystkich grup mienia łącznie.

Ustala się, że środki trwałe, wyposażenie i środki obrotowe nabyte przez Ubezpieczonego po zawarciu umowy ubezpieczenia, będą automatycznie pokryte niniejszą umową z chwilą ich wpisu do rejestru środków trwałych lub udokumentowanego nabycia, zaś nakłady inwestycyjne z chwilą udokumentowanego zakończenia inwestycji.

Ubezpieczający/Ubezpieczony jest zobowiązany pod rygorem nieważności klauzuli zgłosić do ……………….(z uwagi na zakaz ujawniania źródła zapytania zgodnie z art. 38 ust. 2, nazwa firmy została usunięta) zwiększenie sumy ubezpieczenia w terminie do 30 dni kalendarzowych od dnia zwiększenia się wartości posiadanego mienia.

Składka za wzrost wartości mienia naliczana będzie według zasady pro rata temporis, proporcjonalnie za każdy dzień udzielonej ochrony ubezpieczeniowej, począwszy od pierwszego dnia, w którym mienie przeszło na ryzyko Ubezpieczonego.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

Pytanie 14:  W definicji „Klauzuli reprezentantów”  prosimy o wprowadzenie wyłączenia rażącego niedbalstwa reprezentantów Ubezpieczającego.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

Pytanie 15:  W definicji „Klauzuli miejsc ubezpieczenia” prosimy o zgodę na zastąpienie treści podanej w SIWZ następującą treścią:

Ubezpieczyciel obejmuje automatyczną ochroną ubezpieczeniową wszystkie nowe lokalizacje Ubezpieczonego związane z prowadzoną przez niego działalnością objętą umową ubezpieczenia, pod warunkiem ich zgłoszenia wraz z określeniem sum ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty ich uruchomienia. Ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszej klauzuli objęte są wyłącznie lokalizacje na terenie RP, spełniające minimalne wymogi dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

Składka za udzieloną ochronę dla nowych miejsc ubezpieczenia zostanie opłacona w systemie pro rata temporis z zastosowaniem stawek określonych w umowie ubezpieczenia.

Limit odpowiedzialności: 5 000 000 zł na jedną i wszystkie nowoutworzone lokalizacje.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

Pytanie 16:  Prosimy o zgodę na zmniejszenie limitu sumy ubezpieczenia mienia osób trzecich do 10.000,00 zł

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

 

Pytanie 15:  W definicji „kradzieży z włamaniem” prosimy o zgodę na zastąpienie treści podanej w SIWZ następującą treścią:

kradzież z włamaniem - usiłowanie zaboru lub zabór mienia w celu jego przywłaszczenia dokonany przez sprawcę z lokalu lub budynku zamkniętego i zabezpieczonego zgodnie z wymogami Ubezpieczyciela, a w przypadku wartości pieniężnych ponadto z zamkniętego urządzenia lub pomieszczenia do ich przechowywania:

a) po uprzednim usunięciu zabezpieczenia siłą lub przy użyciu narzędzi z pozostawieniem śladów włamania, lub

b) po uprzednim otworzeniu zabezpieczenia kluczem oryginalnym, który sprawca zdobył w wyniku kradzieży z włamaniem lub w wyniku rabunku, lub

c) przez sprawcę, który ukrył się w lokalu przed jego zamknięciem, jeśli wskazują na to dowody potwierdzające fakt jego ukrycia.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

Pytanie 16:  Prosimy o zgodę na wprowadzenie zmiany w zapisach dotyczących procedury likwidacji szkód  (str 70 SIWZ) pkt. 14 na poniższe:

Wykonawca oświadcza, że wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń majątkowych dla Zamawiającego bądź innych osób uprawnionych (Ubezpieczający, Ubezpieczony) będą przyznawane w wartości brutto (z podatkiem VAT), o ile Zamawiający albo te osoby nie mogą odliczyć podatku pośredniego VAT. Dotyczy to odszkodowań wypłacanych na podstawie oryginału / kopii faktury naprawy lub zakupu zniszczonego lub utraconego przedmiotu ubezpieczenia dotkniętego szkodą.

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

 

Pytanie 17:  Prosimy o podanie ilości i rodzaju posiadanych pojazdów niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC ppm.

 

Odpowiedź: – ilość pojazdów znikoma, zamawiający dążył bowiem do wykazania tego typu pojazdów w załączniku nr 8 do SIWZ, jednak w przyszłości może zaistnieć potrzeba objęcia nabytych pojazdów zakresem ubezpieczenia dobrowolnego.

 

Pytanie 18:   Prosimy o potwierdzenie, że z zakresu ochrony ubezpieczenia OC wyłączona jest wszelka działalność związana ze zbieraniem, przechowywaniem i przetwarzaniem odpadów.

Odpowiedź:  Zamawiający potwierdza , że nie prowadzi działalności związanej ze zbieraniem, przechowywaniem i przetwarzaniem odpadów.

 

Pytanie 19:  Jakie prace są zlecane podwykonawcom. Ilu jest podwykonawców. Czy jest wymóg aby podwykonawcy posiadali własne polisy OC.

 

Odpowiedź: W chwili obecnej Zamawiający nie wykonuje prac przez podwykonawców, przy zlecaniu takich prac, w zależności od ich charakteru, może być ustanawiany wymóg posiadania polisy OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

Pytanie 20:  Prosimy o podanie właściwych numerów PKD działalności, która ma zostać objęta ochroną ubezpieczeniową, według aktualnej klasyfikacji PKD 2007 (podane w SIWZ numery pochodzą z nieaktualnej klasyfikacji z 2004r)

Odpowiedź: właściwe numery PKD według aktualnej klasyfikacji PKD 2007:

PKD: 6820Z działalność podstawowa

PKD 36.00.Z  Pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody

PKD 43.11.Z  Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych

PKD 43.12.Z  Przygotowanie terenu pod budowę

PKD 43.91.Z  Wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych

PKD 43.99.Z  Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej  niesklasyfikowane

PKD 43.21.Z  Wykonywanie instalacji elektrycznych

PKD 43.22.Z  Wykonywanie instalacji wodnokanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych

PKD 45.41.Z Tynkowanie

PKD.43.32.Z Zakładanie stolarki budowlanej

PKD 43.33.Z  Posadzkarstwo, tapetowanie i oblicowanie ścian

PKD 43.34.Z Malowanie i szklenie

PKD 43.39.Z  Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych

PKD 61.10.Z  Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowe

PKD 61.20.Z  Działalność w zakresie telekomunikacji bezprzewodowej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej

PKD 61.30.Z Działalność w zakresie telekomunikacji satelitarnej

PKD.61.90.Z Działalność w zakresie pozostałej telekomunikacji

PKD 41.10.Z  Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków

PKD 42.11.Z  Roboty związane z budową dróg i autostrad

PKD 42.21 Z Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych

PKD 42.22.Z roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych

PKD 68.10.Z Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek

PKD 68.20.Z Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi

PKD 68.31.Z Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami

PKD 68.32.Z Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie

PKD 81.10.Z Działalność pomocnicza związana z utrzymaniem porządku w budynkach

PKD 84.11.Z Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej

PKD 91.01.B Działalność archiwów

 

Pytanie 21:  Prosimy o szczegółowy opis obowiązków i czynności wykonywanych przez Zamawiającego w związku z obsługą lądowiska oraz terenu byłego lotniska – czy lądowisko jest czynne, kto i w jakim zakresie z niego korzysta, na czym polega jego obsługa przez Zamawiającego

Odpowiedź: Do obowiązków Zamawiającego należy wykonywanie wszelkich czynności w zakresie profesjonalnie sprawowanego zarządu i administrowania nieruchomością stanowiącą własność Gminy Miejskiej Biała Podlaska (m.in. bieżące utrzymanie techniczne nieruchomości i zabezpieczenie jej przed niszczeniem, dozór i ochrona obiektów, utrzymanie należytego stanu sanitarno – porządkowego, usuwanie awarii, wykonywanie bieżących napraw itp., wykonywanie czynności prawnych i obsługi prawnej związanej z nieruchomością oraz z prowadzeniem na jej terenie działalności, zarówno własnej, jak i przez inne podmioty, w tym organizacji imprez, które w całości są zabezpieczane i ubezpieczane przez organizatorów). W chwili obecnej obiekt ma status lądowiska, wykorzystywanego do wykonywania operacji lotniczych w standardzie lotnictwa ogólnego. W pozostałym zakresie nieznaczna część terenu jest wynajmowana, pozostała część okazjonalnie wykorzystywana na imprezy okolicznościowe.

Pytanie  22:  Prosimy o szczegółowy opis działalności wykonywanej przez Zamawiającego w zakresie telekomunikacji

Odpowiedź: Zamawiający jest operatorem i zarządzającym siecią światłowodową na terenie miasta Biała Podlaska, dostawcą internetu i sygnału telefonicznego do odbiorców instytucjonalnych na terenie miasta.

Pytanie 23: Prosimy o szczegółowy opis działalności związanej z obsługą targowisk i hal targowych oraz rodzaju i wielkości tych obiektów

Odpowiedź: Zamawiający administruje i zarządza targowiskami na terenie miasta Biała Podlaska o łącznej powierzchni 26 633m2. Jedno z targowisk zabudowane jest halami targowymi, pozostałe to place z ustawionymi stołami lub tymczasowymi zabudowami należącymi do kupców. Do obowiązków Zamawiającego należy zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, zapewnienie porządku i czystości terenu, bieżąca konserwacja i naprawy obiektów, wyznaczanie miejsc do prowadzenia handlu, zapewnienie dozoru nieruchomości, pobieranie opłat targowych, zawieranie umów z innymi podmiotami dotyczących targowisk.

Pytanie 24:  Prosimy o wykreślenie z treści SIWZ dot. ubezpieczenia OC (część I zamówienia, pkt. IV b) słów: „odpowiedzialność Ubezpieczyciela pomimo przeprowadzonych badań i  kontroli stanu technicznego  zgodnie z obowiązującymi przepisami”

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie takiej zmiany w SIWZ.

Pytanie 25:  Prosimy o wprowadzenie dodatkowych postanowień dla działalności związanej z zarządzaniem nieruchomościami o następującej treści:

„Postanowienia dodatkowe:

Poza wyłączeniami określonymi w OWU ubezpieczenia OC z tytułu prowadzonej działalności lub posiadania mienia Ubezpieczyciel nie odpowiada także:

  1. za szkody wyrządzone wskutek niedopełnienia przez Ubezpieczonego obowiązków kontroli  obiektu budowlanego wynikających z przepisów prawa, w szczególności prawa budowlanego oraz przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej,
  2. za szkody wyrządzone w związku z posiadaniem budynku wzniesionego bez wymaganych prawem zezwoleń, w trakcie budowy, remontu lub przeznaczonego do rozbiórki w rozumieniu prawa budowlanego
  3. jeżeli w tym samym miejscu i z tej samej przyczyny powstaną dalsze szkody po upływie 24 godzin od powzięcia informacji przez Ubezpieczającego/ Ubezpieczonego o zaistnieniu pierwszych szkód podlegających ochronie
  4. jeżeli Ubezpieczający/ Ubezpieczony w czasie 24 godzin od powzięcia wiadomości o     możliwości wystąpienia szkód nie usunął przyczyn istniejącego zagrożenia

Przez szkody powstałe wskutek zalań rozumie się szkody rzeczowe zaistniałe w mieniu podmiotów korzystających z lokali/pomieszczeń mieszkalnych lub użytkowych na podstawie odpowiedniego tytułu prawnego, znajdującym się w tych lokalach/pomieszczeniach, a spowodowane zalaniem przez:

  1. nieszczelne dachy,
  2. w następstwie działania lub awarii pionów wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacji centralnego ogrzewania,
  3. nieszczelne złącza zewnętrzne budynków,
  4. nieszczelne stolarki okienne lub drzwiowe.

Przez szkody powstałe wskutek przepięć rozumie się szkody rzeczowe zaistniałe w mieniu podmiotów korzystających z lokali/pomieszczeń mieszkalnych lub użytkowych na podstawie odpowiedniego tytułu prawnego, znajdującym się w tych lokalach/pomieszczeniach, a spowodowane zmianami poziomu napięcia roboczego ponad dopuszczalne granice napięcia nominalnego w sieci instalacji elektrycznej wskutek przerwania  przewodu neutralnego (zerowego).”

 

    Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody  na wprowadzenie takiej zmiany  w SIWZ.

Zapytanie z dnia 15.10.2014r.

Pytanie 1: Prosimy o podanie szkodowości za 2011r w ubezpieczeniu majątku i odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeń komunikacyjnych.

Odpowiedź: Zamawiającyuzyskał  informacje od ubezpieczycieli o szkodowości za 2011r  i na tej podstawie dokonuje modyfikacji załącznika nr 10 do SIWZ, zgodnie z tabelą przedstawioną poniżej:

Rok powstania szkody

Rodzaj ubezpieczenia

Kwota wypłaconego odszkodowania

2011

Mienie od ognia i innych zdarzeń losowych – pożar 5 szkód

59 296,39 zł

2011

Sprzęt elektroniczny – 2 szkody

 2 595,30 zł

2012

Mienie od ognia i innych zdarzeń losowych - pożar

21 951,91 zł

2012

Sprzęt elektroniczny

2 219,28  zł

2013

OC z tyt. prowadzonej działalności – zalania lokali (awaria co, deszcz nawalny) 7 szkód

5 880,23  zł

2013

Sprzęt elektroniczny

1 474,77 zł

2014

OC z tyt. prowadzonej działalności – zalanie lokalu (awaria co)

708,60 zł

2014

OC z tyt. prowadzonej działalności – uszkodzony pojazd

900,00 zł

Odpowiednia zmiana zostanie wprowadzona do treści SIWZ

            Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

            Jednocześnie, na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy, w związku ze złożonymi zapytaniami, zmienia się treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zmiana SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu. Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert w związku ze zmianą treści SIWZ. Poprawiona SIWZ została zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Biała Podlaska 17.11.2014r.

INFORMACJA

o rozstrzygnięciu postępowania o zamówienie publiczne

Identyfikator sprawy: U/2/2014

przetarg nieograniczony na Ubezpieczenie majątku i innych interesów Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. z siedzibą w Białej Podlaskiej

         Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej "ustawą" informuję:

  1. Dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej:

W zakresie części I:

     oferta nr 1:

InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

ul. Zamojska 47, 20-102 Lublin

         Oferta z najkorzystniejszym bilansem ceny i kryterium: Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne

W zakresie części II:

     oferta nr 2:

     Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”

     ul. Raabego 15, 02-793 Warszawa

         Oferta z najkorzystniejszą ceną 

W zakresie części III:

     oferta nr 1:

     InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

     Vienna Insurance Group

    ul. Zamojska 47, 20-102 Lublin

         Oferta z najkorzystniejszą ceną 

  1. Streszczenie oceny i porównania ofert

Część I:

Nr oferty

Wykonawca

Liczba pkt w kryterium cena – 80 pkt

Liczba pkt w kryterium

Klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne – 20 pkt

Razem

1

InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

ul. Zamojska 47, 20-102 Lublin

80

15,6

95,6

Część II:

Nr oferty

Wykonawca

Liczba pkt w kryterium cena – 100 pkt

Liczba pkt w kryterium

…………………….

Liczba pkt w kryterium

…………………….

Razem

1

InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

ul. Zamojska 47, 20-102 Lublin

97,5

 

 

97,5

2

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”

ul. Raabego 15, 02-793 Warszawa

100

 

 

100

3

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., z siedzibą w Łodzi, ul. Gdańska 132

Przedstawiciel w Białej Podlaskiej, ul. Al. 1000-lecia 28a/15, 21-500 Biała Podlaska

94,1

 

 

94,1

Część III:

Nr oferty

Wykonawca

Liczba pkt w kryterium cena – 100 pkt

Liczba pkt w kryterium

…………………….

Liczba pkt w kryterium

…………………….

Razem

1

InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

ul. Zamojska 47, 20-102 Lublin

100

 

 

100

Podmiot udostępniający informację:

Osoba, która wytworzyła informację:

Osoba, która wprowadziła informację: Arkadiusz Mateńko

Data wytworzenia informacji: 2014-11-17 11:11:00

Data udostępnienia informacji: 2014-11-17 11:11:00