Telefon alarmowy
83 343 39 71 :: 516 150 138

przetarg nieograniczony na udzielenie kredytu bankowego długoterminowego na sfinansowanie inwestycji rewitalizacji terenu części śródmieścia Białej Podlaskiej w obszarze ulic Brzeska, Jatkowa, Browarna, Narutowicza. -

Status: zakończone
Rodzaj zamówienia: usługi
Zamawiający:
Znak sprawy: U/8/2013
Termin: 2013-08-26
Miejsce: Miejsce składania ofert: ZGL Spółka z o.o. ul. Żeromskiego 5 w Białej Podlaskiej pok. 10 (sekretariat) Miejsce otwarcia ofert: ZGL Spółka z o.o. ul. Żeromskiego 5 w Białej Podlaskiej pok. 01 (sala konferencyjna)
Ogłoszono dnia: 2013-07-05
Ogłoszono przez: Arkadiusz Mateńko

Przedmiot ogłoszenia

U/8/2013 Biała Podlaska 2013-07-05

Biała Podlaska 05.07.2013r.

IDENTYFIKATOR: U/8/2013

 

Zakład Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o.
ul. Żeromskiego 5, 21-500 Biała Podlaska
 
ogłasza przetarg nieograniczony na
udzielenie kredytu bankowego długoterminowegona sfinansowanie inwestycji rewitalizacji terenu części śródmieścia Białej Podlaskiej w obszarze ulic Brzeska, Jatkowa, Browarna, Narutowicza.
 

Przetarg  został przekazany do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 05.07.2013r. nr referencyjny 2013-091034

  1. Zamawiający:

Zakład Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o.

ul. Żeromskiego 5, 21-500 Biała Podlaska

NIP 537-247-37-89

REGON 060290132

tel./fax. (0-83) 343-62-46

  1. Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z 2010r. Dz. U. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy kodeksu cywilnego.
  2. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zamieszczona będzie na stronie internetowej Zakładu Gospodarki Lokalowej w Białej Podlaskiej http://www.zglbialapodlaska.pl/przetargi.
  3. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia uzyskać można w biurze Zakładu Gospodarki Lokalowej przy ul. Żeromskiego 5, pok. nr 5 w terminie do 5 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego wniosku o przesłanie formularza. Wszelkie wyjaśnienia dotyczące przetargu uzyskać można w biurze Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. w Białej Podlaskiej ul. Żeromskiego 5, pok. 5 w godz. 800 – 1500. Osoby upoważnione do porozumiewania się z Wykonawcami: Krystyna Pykacz, Arkadiusz Mateńko
  4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać w formie pisemnej do biura Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o., 21-500 Biała Podlaska ul. Żeromskiego 5 pok. nr 10 – sekretariat, lub faksem pod nr tel. (0-83) 343-62-46.
  5. Oznaczenie według Wspólnego słownika Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5
  6. Przedmiotem zamówienia są usługi w następującym zakresie:

Przedmiotem przetargu jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego do wysokości 7 500 000,00zł. (słownie: siedem milionów pięćset tysięcy złotych 0/100) na sfinansowanie inwestycji rewitalizacji terenu części śródmieścia Białej Podlaskiej w obszarze ulic Brzeska, Jatkowa, Browarna, Narutowicza.

Całkowita wartość inwestycji wynosi 15 090 531,55zł., Zamawiający uzyskał dofinansowanie inwestycji ze środków europejskich w wysokości 5 259 595,63zł., udział własny Zamawiającego w wysokości 20% kosztów inwestycji pomniejszonych o wysokość dotacji.

Wypłata kredytu w transzach miesięcznych, w terminie 23 miesięcy od podpisania umowy.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian w terminach i ilości transz, a także nie pobrania kredytu w pełnej wysokości. Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami prowizji ani innymi opłatami od niewykorzystanej kwoty kredytu.

Waluta: PLN

Oprocentowanie kredytu: zmienne oparte o stawkę WIBOR 3M i marżę banku. Dla celów porównawczych ofert należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 02.07.2013r. w wysokości 2,72% zaokrąglonych do dwóch miejsc po przecinku,

Spłata kredytu w ratach miesięcznych o stałej wysokości rat kapitałowych. Odsetki płatne na koniec każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu, za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu.

Rok odsetkowy równy 365 dni, miesiąc odsetkowy liczy rzeczywistą ilość dni

Możliwość wcześniejszego spłacania rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, po uprzednim poinformowaniu Wykonawcy. Prowizja lub inne koszty w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu niedopuszczalne.

Proponowane zabezpieczenie kredytu: hipoteka na nieruchomościach będących własnością i wskazanych przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy o wartości odpowiadającej 150% wartości udzielonego kredytu, poręczenie lub inne dopuszczone przez Wykonawcę i możliwe do zaakceptowania przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany formy lub wielkości zabezpieczenia w wyniku aktualizacji do wartości zaciągniętego kredytu.

Niedopuszczalne są inne opłaty na rzecz Wykonawcy, w szczególności za zmianę harmonogramu wypłaty transz kredytu i spłaty rat kapitałowych, prócz prowizji liczonej od kwoty udzielonego kredytu oraz marży liczonej stałą stawką procentową niezmienną w całym okresie kredytowania.

Zmiana wysokości odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna w przypadku zmiany WIBOR 3M

Za udzielenie kredytu, Wykonawca naliczy jednorazową prowizję bankową określoną stawką procentową, od kwoty wykorzystanego kredytu. Nie dopuszcza się innych prowizji i opłat bankowych w związku z realizacją zamówienia. Prowizja płatna będzie każdorazowo po uruchomieniu kolejnej transzy kredytu w wysokości naliczonej do uruchomionej transzy.

Żądanie wcześniejszej spłaty kredytu niedopuszczalne

Kapitalizacja odsetek kredytu jest niedopuszczalna.

Dokumenty do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego stanowią załącznik nr 7 do SIWZ

8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

9. Zamawiający nie przewiduje możliwości składania ofert wariantowych.

  1. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
  2. Termin wykonania zamówienia: 180 miesięcy od dnia podpisania umowy.
  3. Termin składania ofert upływa dnia 14.08.2013r. o godz. 1000 (przez złożenie oferty rozumie się fizyczne 
    jej wpłynięcie do sekretariatu Zakładu Gospodarki Lokalowej Spółka z o.o. ul. Żeromskiego 5 w Białej Podlaskiej).
  4. Okres związania ofertą – 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.
  5. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  6. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
  7. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej

Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

 

  1. 1.     O zamówienie ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy:

1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.

Warunek uważa się za spełniony, jeżeli:

Wykonawca posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dn. 29.08.1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późn. zm.) lub inny dokument uprawniającego do prowadzenia działalności na terenie Polski w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami Prawa bankowego

1.2. posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia,

1.3. posiadają potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia

1.4. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Wadium

  1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie złotych: czterdzieści tysięcy 00/100) wniesionym w:

-   pieniądzu,

-   poręczeniach bankowych,

-   poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (wyłącznie poręczenie pieniężne)

-   gwarancjach bankowych,

-   gwarancjach ubezpieczeniowych,

-   poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit b ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

  1. Wadium w akceptowalnej formie powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert (tj. 14.08.2013r. godz. 1000).

Kryteria oceny ofert:

  1. Cena          – 100%

__________________________________________________________________________________________________________

Biała Podlaska 31.07.2013r.

 

 

Wyjaśnienia treści SIWZ

dotyczy: przetargu nieograniczonego na udzielenie kredytu bankowego długoterminowego na sfinansowanie inwestycji rewitalizacji terenu części śródmieścia Białej Podlaskiej w obszarze ulic Brzeska, Jatkowa, Browarna, Narutowicza  (Identyfikator sprawy U/8/2013)

 

 Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w związku ze złożeniem przez Wykonawcę wniosku o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) dotyczących przetargu nieograniczonego na wykonanie inwestycji rewitalizacji terenu części śródmieścia Białej Podlaskiej w obszarze ulic Brzeska, Jatkowa, Browarna, Narutowicza  (Identyfikator sprawy U/8/2013), wyjaśniam:

 

Wykonawca zwraca się z uprzejmą prośbą o udzielenie odpowiedzi oraz dostarczenie lub umieszczenie na stronie BIP wymaganych dokumentów, w celu dokonania oceny ekonomiczno-finansowej spółki:

 

Zapytanie:

1.                Opis przedsięwzięcia /przedsięwzięć inwestycyjnych/, będącego przedmiotem finansowania, w tym przekazanie szczegółów inwestycji finansowej przy wykorzystaniu kredytu, przedstawienie jej krótkiej charakterystyki (odrębnie dla każdej inwestycji) obejmującej:

1)      Przewidywaną datę rozpoczęcia i zakończenia przedsięwzięcia,

2)      Informację czy Zamawiający ma możliwość odzyskania podatku VAT dla inwestycji (tzn. czy koszty rozliczane będą w kwotach netto czy brutto),

3)      Całkowity koszt inwestycji: brutto, netto, VAT,

4)      Źródła finansowania przedsięwzięcia, w podziale na (kwoty, udział %) środki własne, kredyt, dotacja UE, inne (jakie?),

5)      Informację, czy w ramach przedsięwzięcia planowany jest zakup gruntów oraz zakup używanych środków trwałych, jeśli tak w jakiej kwocie?,

6)      Informację, czy dla przedsięwzięcia konieczne jest sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko; jeśli analiza jest konieczna, jaki jest etap prac nad raportem Oceny Oddziaływania na Środowisko?,

7)      Liczba osób zatrudnionych przez Zamawiającego (pełny etat/ekwiwalent),

8)      Liczba miejsc pracy wygenerowanych przez projekt (pełny etat/ekwiwalent),

9)      Szacowana liczba użytkowników/osób korzystających z inwestycji (w ciągu roku operacyjnego),

10)  Liczba mieszkańców w rejonie oddziaływania projektu.

Odpowiedź:

Ad 1). Przewidywany termin rozpoczęcia przedsięwzięcia: sierpień 2013r., natomiast termin zakończenia: 15.05.2015r.

Ad 2). Zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zm) jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego. Zgodnie z ust. 3 i 4 art. 90 zastosowana proporcja do obniżenia kwoty podatku należnego jest określana w każdym roku na kolejny rok podatkowy. Z każdej kwoty podatku VAT Zamawiający ma prawo odzyskać część wartości podatku, dlatego też w projekcie dotyczącym przedmiotowej inwestycji podatek VAT jest kwalifikowany w części. Obecna struktura VAT wynosi 43% (jako koszt Zamawiającego) i 57% (podatek możliwy do odzyskania).

Szacunkowa wartość podatku VAT stanowiąca koszt Zamawiającego: 1 003 147,95zł.

Szacunkowa wartość podatku VAT do odliczenia przez Zamawiającego: 1 458 436,70zł.

Ad 3).   Całkowity koszt inwestycji netto:   12 628 946,90zł.

                                      Podatek VAT:     2 461 584,65zł.

            Całkowity koszt inwestycji brutto:    15 090 531,55zł.

Powyższe kwoty zostały ustalone w wyniku oszacowania i mogą ulec zmianie np. po wyborze wykonawców robót.

Ad) 4. Źródła finansowania przedsięwzięcia:

Wartość inwestycji:                           15 090 531,55zł.

Środki własne ZGL Sp z o.o.:                2 330 935,94zł.

W tym poniesione:                                  385 112,30zł.

Kredyt:                                                7 500 000,00zł.

Dotacja:                                               5 259 595,62zł.

Ad 5). W ramach przedsięwzięcia nie przewiduje się zakupu gruntów oraz zakupu używanych środków trwałych.

Ad 6). Dla przedsięwzięcia nie jest konieczne sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko. W piśmie, z dnia 22.11.2012r., znak: GK.6220.21.2011.MRY5, Prezydenta Miasta Biała Podlaska stwierdzono, że planowana inwestycja nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Ad 7). Liczba osób zatrudnionych przez Zamawiającego: 91osób/89,2 etaty

Ad 8). Liczba miejsc pracy wygenerowanych przez projekt: 1 etat.

Ad 9). Liczba użytkowników, którzy korzystają z infrastruktury w stanie obecnym obejmuje osoby, które mieszkają w budynkach objętych Projektem (271 osób) oraz właścicieli firm, dostawców oraz klientów, korzystających z usług dostępnych w częściach gospodarczych przedmiotowych obiektów (przyjmuje się, że około 60% mieszkańców miasta przynajmniej raz w roku korzysta z dostępnej oferty handlowo – usługowej zlokalizowanej w przedmiotowych obiektach – 34 668 osób).

Wnioskowana do dofinansowania Inwestycja zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta, które poza funkcją mieszkalną, pełni główną funkcję handlowo – usługową obszaru.

W śródmieściu zlokalizowanych jest najwięcej podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Ze względu na fakt, iż inwestycja obejmująca swoim zakresem przystosowanie zdegradowanego obszaru miasta do pełnienia funkcji mieszkalnej oraz handlowo – usługowej, przewidywana liczba użytkowników powstałej infrastruktury obejmuje osoby, które zamieszkają w budynkach objętych Projektem po zakończeniu robót (152 osoby) oraz właścicieli firm, dostawców oraz klientów, którzy skorzystają z usług dostępnych w częściach gospodarczych przedmiotowych obiektów (przyjmuje się, że wzrost dostępnej powierzchni gospodarczej oraz zdecydowana poprawa stanu technicznego budynków spowoduje podniesie atrakcyjności i konkurencyjność zlokalizowanych tam przedsiębiorstw, a tym samym zwiększy liczbę osób korzystających co najmniej raz w ciągu roku z powstałej infrastruktury do 100% mieszkańców miasta (obszar stanowi centrum handlowo – usługowe miasta).

Ad 10). Liczba mieszkańców w rejonie oddziaływania projektu: 987 osób (281 w zasobach ZGL).

 

Zapytanie:

2.                Kopia umowy (-ów) o dotację/dofinansowanie przedsięwzięć będących przedmiotem finansowania wraz z zał. (jeżeli została /-y/ podpisana /-e/).

Odpowiedź:

Zamawiający dostarczy umowę o dofinansowanie projektu, na żądanie wybranego Wykonawcy, przed podpisaniem umowy kredytowej. Istotne elementy tej umowy znaleźć można na stronie internetowej dotyczącej projektu: http://www.zglbialapodlaska.pl/brzeska.

 

Zapytanie:

3.                Kopia umowy (-ów) dotyczących wykonawstwa poszczególnych przedsięwzięć inwestycyjnych.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dokonał jeszcze wyboru wykonawcy inwestycji, został ogłoszony przetarg, który jest w fazie badania i oceny ofert. Po wyborze wykonawców robót, Zamawiający dostarczy umowę o wykonanie projektu, na żądanie wybranego Wykonawcy, przed podpisaniem umowy kredytowej.

 

Zapytanie:

4.      Oświadczenie, że dostarczone do Banku/będące w posiadaniu Banku dokumenty:

1)      Zaświadczenie o numerze REGON,

2)      Zaświadczenie o numerze NIP,

3)      Umowa Spółki wraz ze zmianami,

są na dzień pobrania SIWZ aktualne – załącznik nr 1 do niniejszej listy wymaganych dokumentów.

Odpowiedź:

Zamawiający nie posiada informacji, w którym dniu SIWZ została pobrana przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty są aktualne oraz zgodne ze stanem faktycznym i prawnym na dzień ogłoszenia przetargu. Wszelkie dokumenty własne Wykonawcy, ze względu na obiektywność prowadzonego postępowania, mogą być wypełniane przez Zamawiającego po zakończeniu postępowania przetargowego przed podpisaniem umowy kredytowej.

 

Zapytanie:

5.                Opinie z banków oraz instytucji finansowych, w których klient posiada zobowiązania – (nie starsze niż 30 dni od dnia opublikowania SIWZ).

Odpowiedź:

Zamawiający nie posiada w chwili obecnej aktualnych opinii z banków oraz instytucji finansowych, w których posiada zobowiązania. Zamawiający dostarczy przedmiotowe dokumenty, na żądanie wybranego Wykonawcy, przed podpisaniem umowy kredytowej.

Zapytanie:

6.                Podstawowe informacje o działalności gospodarczej – załącznik nr 2 do niniejszej listy wymaganych dokumentów.

Odpowiedź:

Wszelkie dokumenty własne Wykonawcy, ze względu na obiektywność prowadzonego postępowania, mogą być wypełniane przez Zamawiającego po zakończeniu postępowania przetargowego przed podpisaniem umowy kredytowej. Część danych zawartych w przesłanym zawarta jest w dokumentach stanowiących Załącznik nr 7 do SIWZ Dokumenty do oceny zdolności kredytowej Zamawiającego.

 

Zapytanie:

7.      Informacja dodatkowa dotycząca sprawozdań finansowych rocznych za rok 2011 i 2012.
8.      Raport z badania audytora wraz z opinią za rok 2011 i 2012 (o ile jest sporządzany).

Odpowiedź:

9.                Uchwała lub postanowienie organu zatwierdzającego za rok 2011 i 2012 o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego oraz o podziale zysku lub pokryciu strat.
10.            Uchwała lub postanowienie organu zatwierdzającego za rok 2011 i 2012 o zatwierdzeniu sprawozdania z działalności jednostki i udzieleniu absolutorium członkom jej organów.
11.            Sprawozdanie kwartalne bilans i rachunek zysków i strat a w przypadku jego braku sprawozdanie F-01 za II kwartał roku 2013.
12.            Sprawozdanie kwartalne bilans i rachunek zysków i strat a w przypadku jego braku sprawozdanie F-01 za II kwartał roku 2012.

Odpowiedź na zapytania 7-12:

Informacje dotyczące sprawozdań finansowych są dostępne na stronie Zamawiającego http://www.zglbialapodlaska.pl/sprawozdania-finansowe

Zapytanie:

13.            Pozwolenie/uzgodnienia środowiskowe lub ocena oddziaływania inwestycji na środowisko.

Odpowiedź:

W piśmie, z dnia 22.11.2012r., znak: GK.6220.21.2011.MRY5, Prezydenta Miasta Biała Podlaska stwierdzono, że planowana inwestycja nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zamawiający uzyskał również zaświadczenie organu odpowiedzialnego za monitorowanie sieci Natura 2000, tj. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, w którym stwierdza się, że planowane przedsięwzięcie położone będzie poza obszarami Natura 2000, nie spowoduje trwałego uszczuplenia lub fragmentacji siedlisk przyrodniczych oraz siedlisk gatunków roślin i zwierząt dla ochrony, których wyznaczone zostały obszary Natura 2000. Zakres prac nie wpłynie negatywnie na zachowanie integralności obszarów ani spójności sieci ze względu na usytuowanie przedsięwzięcia.

Zapytanie:

14.            Dokumenty potwierdzające udokumentowanie źródeł finansowania inwestycji – wkład własny, dotacje, pożyczki, itd. (np. wyciąg z rachunku, dowód zapłaty potwierdzający wniesienie już wkładu własnego, dokumenty potwierdzające przyznanie dotacji, udzielenie pożyczki, itp.).

Odpowiedź:

Przedmiotowe dokumenty Zamawiający dostarczy, na żądanie wybranego Wykonawcy, przed podpisaniem umowy kredytowej.

Zapytanie:

15.  Model finansowy w formie elektronicznej (o ile jest dostępny).

Odpowiedź:

Zamawiający nie może udostępnić modelu finansowego w wersji elektronicznej.

Zapytanie:

16.  Umowa z wykonawcą na realizację projektu inwestycyjnego.

Odpowiedź:

Patrz odpowiedź na zapytanie nr 3.

Zapytanie:

17.            Wyjaśnienie rozbieżności w kwotach kredytów. W biznes planach założono zaciągnięcie kredytów na poziomie odpowiednio 6.812.829,58 PLN oraz 1.937.883,63 PLN, natomiast SIWZ przewiduje zaciągnięcie kredytów na poziomie odpowiednio 7.500.000,00 PLN oraz 2.000.000,00 PLN. Czy w związku z tym posiadacie Państwo uaktualnioną wersję biznesplanu ze zwiększonymi kwotami kredytów? 

Odpowiedź:

Zamawiający omyłkowo zamieścił niewłaściwe dane w rozdz. 5 lit b) Biznes Planu. Odpowiednie zmiany zostaną wprowadzone do dokumentu i w tym zakresie zostanie zmieniona SIWZ. Dodatkowo należy zaznaczyć, iż kwota 7 500 000,00zł. zamieszczona w opisie zamówienia SIWZ, jest maksymalną kwotą na jaką Zamawiający chce zaciągnąć kredyt, została w niej zawarta rezerwa na wypadek nieprzewidzianego wzrostu kosztów np. w wyniku wyboru Wykonawców robót itp.

Zapytanie:

18.            Doprecyzowanie definicji udziału własnego, czy jest to wartość inwestycji pomniejszona o wysokość kredytu i dotacji (zapisy SIWZ), czy jest to wartość inwestycji pomniejszona o wysokość kredytu (który to zgodnie z biznesplanem może zostać pomniejszony o wysokość dotacji).

Odpowiedź:

Prawidłową definicją jest ta zawarta w rozdz. II ust 2 SIWZ: „…udział własny Zamawiającego w wysokości 20% kosztów inwestycji pomniejszonych o wysokość dotacji”. Zmiany w Biznes Planie zostaną wprowadzone zgodnie z odpowiedzią na zapytanie Nr 17.

 

Zapytanie:

19.            Czy Zamawiający zobowiąże się do dokonania wyceny nieruchomości mających stanowić zabezpieczenie kredytów przez rzeczoznawcę majątkowego figurującego na liście Centralnego Rejestru Rzeczoznawców Majątkowych, co stanowiłoby podstawę określenia wartości zabezpieczenia zgodnie z SIWZ?

Odpowiedź:

Tak.

Zapytanie:

20.            Doprecyzowanie terminu płatności prowizji za uruchomienie kredytu. Czy prowizja może być wpłacana w dniu uruchomienia kredytu, czy też w terminie późniejszym (jakim?)?

Odpowiedź:

Należna prowizja za uruchomienie kredytu będzie wpłacana niezwłocznie, nie później niż 3 dni od dnia uruchomienia  transzy kredytu.

Zapytanie:

21.            Uściślenie czy spłata odsetek ma następować w miesięcznych okresach obrachunkowych, ostatniego dnia miesiąca, począwszy od 31.12.2014r., czy też może od ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpi wypłata kredytu/pierwszej transzy kredytu (karencja w spłacie odsetek).

Odpowiedź:

Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek. Odsetki płatne będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, ostatniego dnia miesiąca, począwszy od miesiąca, w którym nastąpiła wypłata pierwszej transzy kredytu.

Zapytanie:

22.            Potwierdzenie, że jednym z zabezpieczeń kredytów będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego do wysokości 200% wartości kredytów.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie kredytu w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający deklaruje złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego do wysokości 200% wartości kredytu.

Zapytanie:

23.            Czy możliwe będzie uzupełnienie zabezpieczenia kredytu o poręczenie Miasta Biała Podlaska?

Odpowiedź:

Nie.

Zapytanie:

24.            Potwierdzenie, że ostateczną datą uruchomienia kredytu jest 30.11.2013r.

Odpowiedź:

Ostateczną datą uruchomienia kredytu będzie zgodnie z formularzem cenowym 31.05.2015r.

Zapytanie:

25.            Potwierdzenie, że ostateczną datą spłaty kredytu jest 30.06.2028r.

Odpowiedź:

Zgodnie z rozdz. I ust. 4 SIWZ termin wykonania zamówienia, będący jednocześnie ostateczną datą spłaty kredytu określony został na 180 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Zapytanie:

26.            W związku z zastrzeżeniem w SIWZ możliwości dokonania zmiany okresu karencji spłat rat kapitałowych prosimy o potwierdzenie, że taka możliwość mogłaby zaistnieć po uzyskaniu zgody banku na uszczegółowiony, złożony przez Zamawiającego wniosek w tym zakresie.

Odpowiedź:

Tak, Zamawiający potwierdza, iż możliwość dokonania zmiany okresu karencji spłat rat kapitałowych mogłaby zaistnieć po uzyskaniu zgody banku na uszczegółowiony, złożony przez Zamawiającego wniosek w tym zakresie.

Zapytanie:

27.            W związku z zastrzeżeniem w SIWZ możliwości zmiany formy lub wielkości zabezpieczenia prosimy o potwierdzenie, że taka możliwość mogłaby zaistnieć po uzyskaniu zgody banku na uszczegółowiony, złożony przez Zamawiającego wniosek w tym zakresie.

Odpowiedź:

Tak, Zamawiający potwierdza, iż możliwość zmiany formy lub wielkości zabezpieczenia mogłaby zaistnieć po uzyskaniu zgody banku na uszczegółowiony, złożony przez Zamawiającego wniosek w tym zakresie.

Zapytanie:

Ponadto, po szczegółowym zapoznaniu się z zapisami zawartymi w SIWZ prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz ze środków pożyczki własnych Banku i umieszczenie w treści umowy kredytowej wymaganych klauzul o następującej treści:

1)      Kredytobiorca wyraża zgodę na przekazywanie do EBI, na wniosek tego banku, dokumentów i informacji dotyczących Przedsięwzięcia oraz Kredytobiorcy w takim zakresie, w jakim ma to związek z realizacją Przedsięwzięcia.

2)      Kredytobiorca wyraża zgodę na wizytację i/lub kontrolę przez przedstawicieli EBI obiektów związanych z Przedsięwzięciem, o ile bank ten wystąpi z taką inicjatywą.

3)      W sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, Kredytobiorca będzie informowany przez bank z odpowiednim wyprzedzeniem.

Odpowiedź:

Zamawiający wyraża zgodę na udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na realizację inwestycji ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz ze środków pożyczki własnych Banku i umieszczenie w treści umowy kredytowej wymaganych klauzul o ile środki te nie stanowią pomocy publicznej w rozumieniu obowiązujących przepisów.

Zapytanie:

Z uwagi na konieczność skompletowania informacji formalno-prawnych i finansowo-ekonomicznych, niezbędnych do dokonania analizy zdolności kredytowej Spółki, zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert do 26 sierpnia 2013r.

Zapytanie:

Prosimy także o uzupełnienie, podpisanie i zwrotne przesłanie załączonych formularzy.

 

        &am